Domowy kebab


Składniki:

Przepis na bułki do kebaba znajduje się tu: Tu kliknij.
  • 2 pojedyncze piersi z kurczaka,
  • 2 pomidory,
  • 1/2 ogórka świeżego,
  • 1 czerwona cebula,
  • kawałek białej kapusty,
  • kawałek czerwonej kapusty,
  • 4 łyżki oleju lub oliwy,
  • sól,
  • przyprawa gyros - domowa lub kupna (mogą to być inne również przyprawy, w zależności od smaku).
Sos musztardowy:
  • 2 czubate łyżki jogurtu naturalnego,
  • 2 czubate łyżki majonezu,
  • 4 łyżeczki musztardy ( ja użyłam chrzanowej ),
  • sól, pieprz.
Sos koperkowy:
  • 2 czubate łyżki jogurtu naturalnego,
  • 2 czubate łyżki majonezu,
  • koperek świeży, posiekany,
  • sól, pieprz.
Sos czosnkowy:
  • 2 czubate łyżki jogurtu naturalnego,
  • 2 czubate łyżki majonezu,
  • 1 łyżka pikantnego ketchupu,
  • ząbki czosnku, wycisnąć ( ja dałam 4 ząbki, ale dodawać według własnego uznania ),
  • sól, pieprz.
Przygotowanie:

Piersi z kurczaka pokroić w kostkę, doprawić, dodać olej i usmażyć.
Pomidory, ogórek i cebulę pokroić.
Kapusty poszatkować, posolić, wymieszać i dłońmi ugnieść. Odstawić na kilkanaście minut. Po kilkunastu minutach odlać wodę, którą puściła. 

Sosy: Składniki każdego sosu po prostu ze sobą wymieszać. Sól i pieprz dodawać ostrożnie, według własnego smaku.

Do bułki włożyć usmażone mięso, warzywa i polać sosem.









Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. domowy najlepszy-mniam! z czerwoną kapustą jeszcze nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdziwie domowy kebab, nawet bułki samodzielnie upieczone : ) Takiemu „fast foodowi” mówię zdecydowane tak, sama chętnie od czasu do czasu robię podobny obiad. Tutaj podoba mi się zestaw sosów i zastosowanie różnokolorowych warzyw, dzięki którym kebab jest o wiele zdrowszy. Kurczaka przygotowuję w identyczny sposób, czasami zamiast filetu używam pieczonego mięsa z udek. Tylko zamiast bułek przygotowuję tortille – są prostsze i szybsze w wykonaniu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :